ד”ר הלל וקסלר | טיפים והמלצות מתחום מעקב ההריון

מהי היפרדות שלייתית?
ד”ר הלל וקסלר מציין כי שלייה בשלה מורכבת מכ-55 קוטלדונים שהם יחידות תפקוד כמעט עצמאיות של השלייה, כאשר לכל אחד כלי דם משלו. רק כאשר מספר לא מבוטל מהם אינו מתפקד, ניזוק העובר בתת תפקוד שלייתי. אולם מאידך, מספיק כי קוטלדון אחד ייפרד מדופן הרחם מסיבות כאלה ואחרות, כי אז יתחיל כלי דמו לדמם ולהיפרד מדופן הרחם. היפרדות זו נקראת היפרדות שלייתית.היפרדות שלייה לא מופיעה בשכיחות גבוהה. ככל שמגלים את היפרדות השלייה בשלב מתקדם יותר של ההיריון כזה אשר ניתן בו להציל את העובר, הרי השיקול להצלתו נכנס לנוסחת הטיפול. לפרטים נוספים אודות הנושא הכנסו לפוסט של ד”ר הלל וקסלר

ד
ד”ר הלל וקסלר (ddpavumba)

לפי ד”ר הלל וקסלר כאשר נכנסים להריון יכולים להיות הרבה לילות ללא שינה בעקבות לחץ,דאגה,כאבים וכו’..רוב הנשים ההרות עלולות היו להרגיש פחות מותשות מהרגיל אם בסופו של דבר היו ישנות יותר. במהלך השליש הראשון של הריון, משאבות הלב פועלות מהר יותר ומייצרות יותר דם לטפח את התינוק בתוכך. כאשר העובר גדל בתוכך, אז הבטן שלך בסופו של דבר תתחיל לגדול. וזה קצת קשה למצוא תנוחה נוחה לישון ויהיה קשה לישון טוב בתקופה הזו.

עובר קטן/גדול:
עובר גדול – עובר גדול מעל 4.5 ק”ג נקרא מקרוזום והנו מצריך התייחסות ספציפית, במיוחד כאשר מדובר בלידה ראשונה. בדרך כלל, משקל העובר הגבוה יכול להיות קשור לסכרת, לעניין של מבנה גנטי או לעלייה מרובה מאוד במשקל במהלך ההיריון. באופן מהותי, מציין ד”ר הלל וקסלר, הקשר בין משקל העובר למשקל האם, אינו ישיר באופן מובהק.
עובר קטן – כאשר קיים עובר שנמצא באחוזון 5 ומטה מסתמנת חריגה קשה ולכן יש למהר ולחלץ את העובר ממצוקתו.
למידע נוסף בנושא הכנסו

ע”פ ד”ר הלל וקסלר בירור האישה מתחלק ל-2 קבוצות עיקריות:
תקלות מכניות בפריון – חסימת חצוצרות, הידבקויות תוך בטניות ותוך רחמיות.
בירור הביוץ – נעשה על ידי בדיקות דם של הציר ההורמונלי השלם מהמוח עד השחלה, בדיקות דם כלליות של בריאות האישה ובלוטות אנדוקריניות (כמו בלוטת התריס) ובירור מעקב הביוץ במהלך מחזור חודשי אחד. כמו כן, נעזרים בבדיקות אולטראסאונד להוכחת צמיחת הזקיק בשחלה עד לחריגתה ולזיהוי הגופיף הצהוב.
למידע נוסף מאת דר’ הלל וקסלר לחצו פה

ד"ר הלל וקסלר

אם מדובר בלידה ראשונה, ימליץ ד”ר הלל וקסלר על ביצוע ניתוח קיסרי ואם מדובר בלידה חוזרת של תינוק מעל 4 ק”ג, יומלץ להמתין באופן טבעי ללידה.
כמו כן, נשים לקראת לידה מצוות לעשות ספירת דם על מנת להעריך את כמות ההמוגלובין ןמספר הטסיות. זאת כדי להעריך את רמת המוכנות לקבלת אפידורל. לפרטים נוספים הכנסו

כתיבת תגובה

נגישות