עשרת הדיברות לאישה היולדת

רוב הנשים שמתכננות ללדת חוששות בשלב כזה או אחר מאותם הדברים – האם בכל לידה מבצעים חתך? האם פתיחה מלאה מעידה על תחילת הלידה ומתי צריך להשתמש באפידורל? ד”ר הלל וקסלר מסביר על כל הדברים שכל אישה שמתכוננת ללידה צריכה לדעת.

duron1231. אורך הלידה – ישנו טווח רחב מאוד לאורך הלידה. אורך לידה ממוצעת יכול להגיע גם ל-12 שעות. למעשה, מהרגע שמתחילים הצירים ועד שהם מתייצבים יכול לעבור בין 8-12 שעות, שלב פעיל של כ-6-7 שעות ושלב לחיצות של עד 3 שעות.

2. הכנת הגוף ללידה – רוב הנשים אינן מודעות לחשיבות שבהכנת הגוף ללידה עצמה. כדי להכין את הגוף היטב יש להקפיד על תזונה נכונה, פעילות גופנית (לכל אישה פעילות גופנית מותאמת), צריכת ברזל וויטמינים בהתאם להמלצת הרופא וכדומה.

3. הגעה לחדר הלידה – ד”ר הילל וקסלר ממליץ להגיע לחדר הלידה כאשר האישה מרגישה תחושה לא תקינה, כמו למשל: בזמן ירידת מים או בזמן צירים.

4. אפידורל – מתי אפשר לקבל? לשאלה הזאת אין תשובה אחת נכונה. התשובה היא לבקש אפידורל כשמרגישים צורך לכך.

5. האם פתיחה מלאה משמעותה שהלידה מתחילה? לא בדיוק. כשצוואר הרחם פתוח לחלוטין נותר ללחוץ כדי שראש התינוק יתחיל לצאת החוצה. תהליך זה עשוי להתרחש שלוש שעות ויותר.

6. חתכים במהלך הלידה – לחתך במהלך הלידה קוראים ‘חתך פרינאום’. לרוב הצוות המיילד מנסה להימנע ממנו ככל האפשר. יחד עם זאת, מומלץ לבצע כיסוי פרינאום החל משבוע 34-35 להיריון כדי להגמיש את האזור.

woman-child-doctor-hospital7. תנוחת הלידה – מומלץ להימנע משכיבה במהלך הלידה. ד”ר הלל וקסלר ממליץ לבחור תנוחות לידה אנכיות כדי להקל על התהליך.

8. אוכל הזמן הלידה – לפי מחקרים רבים שנעשו בנושא, כדאי לשתות ולאכול אוכל קל במהלך הלידה.

9. נוכחות בחדר הלידה – ברוב חדרי הלידה ניתן להכניס שני מלווים בלבד, אך כדאי לבדוק מראש את המספר המדויק של הנוכחים שיכולים להיות עם היולדת בחדר.

10. צוות המיילדות – כדאי לדעת שהמיילדת לא תהיה נוכחת לאורך כל הלידה, אך כן תהיה פעילה בשלב הלחיצות.

נגישות