ד”ר הלל וקסלר | המחשבה העומדת מאחורי מדבקות למניעת הריון

דוקטור הלל וקסלר - מדבקת מניעת הריון
מדבקה למניעת הריון (Keitei)

מדבקה למניעת הריון היא אחד האמצעים היעילים להחדרת הורמוני אסטרוגן ופרוגסטרון לגוף. במקום גלולה או טבעת נרתיקית, החדרת ההורמונים הללו מבוצעת דרך העור, במטרה למנוע ביוץ והריון, כך מסביר דוקטור הלל וקסלר.

התכשיר נקרא “Evra” – זוהי מדבקה המוצמדת לעור ביום הראשון למחזור החודשי. המדבקה מודבקת בכתף מעל העכוז, בחיבור לגב או במקום שאינו פצוע, למשך שבוע שלם. באותו היום בשבוע לאחר שבעה ימים, יש להסיר את המדבקה המשומשת ולהדביק חדשה למשך שבוע נוסף. כך יש לבצע שלוש פעמים (21 יום, בדיוק כמו בטבעת נרתיקית ובחלק מהגלולות הפחות מודרניות).

דוקטור הלל וקסלר מציין שלשימוש במדבקה יתרונות וחסרונות הזהים לאלו שבשימוש בגלולה השגרתית (למשל: עלייה בשכיחות קרישי דם, איסור שימוש במקביל לעישון וכו’).

הסיפור מאחורי השיטה, מסביר ד”ר הלל וקסלר, הוא שהספיגה מהעור אמורה להקל את הסיבולת של שימוש בהורמונים מונעי ביוץ, בכך שמדלגים על הספיגה במעי ובמעבר אל הכבד. במקום זאת, הספיגה היא אל מחזור הדם הכללי ומשם גם לכבד. הניסיון מלמד שהמטופלות נהנות ומתלוננות בדיוק כמו אלה המשתמשות בגלולה השגרתית, הכל תלוי בסיבולת האישית לחומרים ההורמונליים המשתנים, בעיקר בסוג הפרוגסטרון ובכמויות הנספגות.

נגישות